Sinds maart 2020 heeft het coronavirus grote invloed op ons leven. De tweede golf waar we inmiddels in zijn beland brengt nieuwe maatregelen met zich mee. De pandemie raakt met name kwetsbare groepen in onze samenleving hard. Als ‘cruciale’ organisatie waar noodzakelijke zorg gegeven wordt, gaat onze prioriteit steeds uit naar de behandeling van onze cliënten. Wij doen er alles aan om de behandeling en begeleiding aan kinderen, jongeren en (pleeg)gezinnen zo goed mogelijk en op een verantwoorde manier voort te zetten. Onze zorg blijft doorgaan!

Natuurlijk houden we ons aan de maatregelen en richtlijnen van onze overheid en het RIVM. Op al onze locaties zorgen we voor een veilige omgeving voor onze cliënten en onze medewerkers.

Onze behandeling gaat door. Dit betekent dat de groepen Dagbehandeling en Dag- en nachtbehandeling geopend zijn. Ambulante contacten met cliënten en (pleeg)ouders vinden in overleg plaats door huisbezoeken, gesprekken op een van onze locaties en/of via beeldbellen. Per situatie kijken onze hulpverleners wat het beste past. Uiteraard kunnen face-to-face gesprekken alleen plaatsvinden als iedereen klachtenvrij is en er geen sprake is van een quarantainemaatregel.

Overleg en bijeenkomsten

Onze bijeenkomsten vinden in de komende tijd zoveel als mogelijk digitaal plaats, net als onze trainingen voor professionals. Uitzonderingen zijn de bijeenkomsten in het kader van het informeren, werven en voorbereiden van nieuwe pleegouders en cliëntgerelateerde trainingen.

Veilig beeldbellen via WebEx

Veilig kunnen beeldbellen is een voorwaarde voor onze online hulpverleningscontacten, bijeenkomsten en trainingen. Daarom gebruiken wij voor onze videogesprekken het systeem Cisco WebEx Meetings. Een applicatie waarmee wij veilig, zowel in- als extern, kunnen beeldbellen. In deze handleiding leggen we uit hoe je met ons kunt beeldbellen via dit beveiligde systeem.